Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 2 miesiące

PODSTAWA PRAWNA
art. 4 ust. 1, art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 12, art. 13 -w zw. Z art. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 1984 roku Nr 32, poz. 174 z późn. zm.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wypełniony druk meldunkowy "zgłoszenie stałego pobytu" potwierdzony przez właściciela lub współwłaścicieli budynku a w przypadku mieszkań:
    - komunalnych,
    - własnościowych - wypis z ksiąg wieczystych, akt notarialny lub umowa najmu lokalu do wglądu,
  2. Dowód osobisty,
  3. Książeczka wojskowa (w przypadku mężczyzn do 50-ciu lat).

II. OPŁATY
Nie pobiera się

III. TERMIN ODPOWIEDZI
Niezwłocznie

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 2, II piętro, pok. 18. tel. 0(...)16 652 11 17

V. TRYB ODWOŁAWCZY

VI. UWAGI
Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu zgłoszenie pobytu stałego:

  1. Potwierdzenie uprawnień do zamieszkiwania dokonane przez zarządcę (właściciela, współwłaścicieli) budynku,
  2. Dpotwierdzenie faktu zamieszkania dokonane przez najemcę (współwłaścicieli) lokalu,

Obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności najemcy (współnajemców), właściciela (współwłaścicieli) lokalu, którzy muszą okazać dokument stwierdzający tożsamość. Obecność wyżej wymienionych osób nie jest konieczna, jeżeli osoby te złożą podpisy na formularzu zgłoszenie pobytu stałego i ich własnoręczność potwierdzi zarządca (własciciel) budynku imienną pieczątką. Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego - wydane przez organ nadzoru budowlanego.

<--Wróć

Urząd Miasta Dynów
36-065 Dynów, ul. Rynek 2,
tel. 0(...)16 652 10 93, 0(...)16 652 11 13
fax. 0(...)16 652 11 13 w.21