Zameldowanie na pobyt stały
PODSTAWA PRAWNA
art. 4 ust. 1, art. 5, art. 6, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13
- w zw. z art. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
i dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 1984 Nr 32, poz. 174 z późniejszymi
zmianami)
I. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony druk meldunkowy "zgłoszenie stałego pobytu" potwierdzony
przez właściciela lub współwłaścicieli budynku a w przypadku mieszkań
komunalnych - Zarząd Gminy,
- Dowód osobisty,
- Książeczka wojskowa ( w przypadku mężczyzn do 50-ciu lat),
- Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
- Akt własności lokali, umowa najmu do wglądu.
II. OPŁATY
Brak
III. TERMIN ODPOWIEDZI
Niezwłocznie
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 2, II piętro, pok. 18. tel.
0(...)16 652 11 17
V. TRYB ODWOŁAWCZY
VI. UWAGI
Przy zameldowaniu w:
- Mieszkaniu spółdzielczym, komunalnym (własnościowym lub lokatorskim)
główny najemca udaje się do Zarządu Gminy, z drukiem zgłoszenia pobytu
stałego lub czasowego pobranym z biura meldunkowego uzyskując potwierdzenie
uprawnień do lokalu (w formie pieczątki), następnie składa swój podpis,
wyrażając zgodę na zamieszkanie osoby meldującej się, z tak potwierdzonym
drukiem główny najemca z osobą meldującą się udaje się do urzędu.
- Domu lub mieszkaniu hipotetycznym (np. wykupione kwaterunkowe): idąc
do urzędu zabieramy ze sobą odpis księgi wieczystej (lub aktualny akt
notarialny), w urzędzie pobieramy druk meldunkowy (na pobyt stały lub
czasowy powyżej 2 miesięcy), formalności związane z zameldowaniem zostaną
dopełnione, jeżeli wszyscy właściciele nieruchomości złożą swój podpis
na druku meldunkowym przed pracownikiem Urzędu Gminy.
- Mieszkaniu kwaterunkowym (nie wykupione na własność): główny najemca
udaje się z wypełnionym drukiem meldunkowym do Zarządu Gminy gdzie otrzymuje
potwierdzenie w formie pieczątki, z tak potwierdzonymi dokumentami udajemy
się do Urzędu Gminy.
<--Wróć
|