Wymiana dowodu osobistego
PODSTAWA PRAWNA
art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
i dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 1984 r. Nr 32 , poz. 174 z późniejszymi
zmianami) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000
r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach
wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. z
2000 r.; Nr 112, poz. 1182).
I. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie dokumentu stwierdzającego tożsamość
- 2 fotografie 3,50cm x 4,50 cm (lewy półprofil),
- Akt urodzenia lub zawarcia związku małżeńskiego, jeśli miejsce urodzenia
lub zawarcia związku małżeńskiego jest inne niż gmina Miejska Dynów,
- Dowód wpłaty.
II. OPŁATY
Opłata administracyjna:
Za wydanie dowodu osobistego - 30,00 zł (płatne w kasie urzędu)
III. TERMIN ODPOWIEDZI
Około 30 dni od momentu złożenia wniosku
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 2, II piętro, pok. 18. tel.
0(...)16 652 11 17
V. TRYB ODWOŁAWCZY
VI. UWAGI
Wniosek o wydanie dowodu osobistego jak również odbiór dowodu osobistego
musi nastąpić osobiście.
Osoby w wieku 13-16 lat ubiegające się o dowód osobisty składają wniosek
i odbierają dowód osobisty w obecności swego rodzica lub opiekuna prawnego,
który również podpisuje wniosek.
W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, należy wystąpić
o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego
zmianę.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie
wezwany do ich uzupełnienia.
Fotografia winna być aktualna, wyraźna, przedstawiająca osobę: bez
nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, głowa w lewym półprofilu
z widocznym lewym uchem, równomiernie oświetlona twarz. <--Wróć
|