Wpis do ewidencji działalności gospodarczej

PODSTAWA PRAWNA
Art. 88a ust. 1 oraz art. 88b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 roku Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999 Nr 101 poz. 1178 z późn. zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY

Wypełniony druk meldunkowy "zgłoszenie stałego pobytu" potwierdzony przez właściciela lub
wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,

Załączniki :

    Ksero dokumentu potwierdzającego tytuł prawny przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania działalności,

Do wglądu:

    1. Dowód osobisty osoby ubiegającej się o wpis do ewidencji,
    2. Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania działalności,

II. OPŁATY
Opłata administracyjna:

    Za wykonanie wpisu - 100,00 zł

III. TERMIN ODPOWIEDZI
Do 14 dni od momentu złożenia udokumentowanego wniosku

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Samodzielne stanowisko ds. transportu, komunikacji, ewidencji działalności gospodarczej i spraw wojskowych,  telefon 0(...)16 652 10 93 w.37; II piętro, pokój nr 19

V. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14-stu dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Opłata skarbowa:
- za odwołanie - 5,00 zł
- za każdy załącznik - 0,50 zł

VI. UWAGI
Ewidencjonowaniu działalności gospodarczej podlega fakt podjęcia działalności przez osoby fizyczne i spółki prawa cywilnego, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, o ile nie podlegają zgłoszeniu do innego rejestru np. spółki jawne, spółki komandytowe.

W razie braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca wezwany zostanie do ich uzupełnienia.

<--Wróć

Urząd Miasta Dynów
36-065 Dynów, ul. Rynek 2,
tel. 0(...)16 652 10 93, 0(...)16 652 11 13
fax. 0(...)16 652 11 13 w.21