Wnioski w sprawach podatku od środków transportowych osób fizycznych
(odroczenie, umorzenie, rozłożenie na raty)

PODSTAWA PRAWNA:
Art. 48 §1, art. 67 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz. U. Nr 137 poz. 926 z późn. zm)

I. WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Pisemny wniosek
    - o umorzenie zaległości podatkowej
    - o odroczenie terminu płatności
    - o rozłożenie na raty
  2. Zaświadczenie o dochodach obojga małżonków
  3. Odcinki emerytur, rent (kopie)
  4. Zaświadczenia o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego
  5. Potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki)
  6. Potwierdzenia rachunków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłaty)
  7. Inne na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

II. OPŁATY
Opłata skarbowa:

za wniosek - 5,00 zł
za każdy załącznik - 0,50 zł
 

III. TERMIN ODPOWIEDZI
Do 30 dni od momentu złożenia udokumentowanego wniosku.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Budżetowo Finansowy; stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych, II piętro, pokój nr 20, tel. 0(...)16 6521 093 w.27.

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14-stu dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa:
za odwołanie - 5,00 zł
za każdy załącznik - 0,50 zł

VI. UWAGI:
W razie braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca wezwany zostanie do ich uzupełnienia. Jeżeli podanie nie zostanie załatwione we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu wyznaczając nowy (zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa).

<--Wróć

Urząd Miasta Dynów
36-065 Dynów, ul. Rynek 2,
tel. 0(...)16 652 10 93, 0(...)16 652 11 13
fax. 0(...)16 652 11 13 w.21